Party, party

Då har ännu en vecka gått. Jag förstår inte var tiden tar vägen. Det går så snabbt. Nu är det mer eller mindre bara en månad kvar innan jag lämnar North Bay, Canada. Galet. Förra veckan bestod av två ingridienser: plugg och fest. Då pluggandet inte är så smaskigt håller jag mig till festandet.

I onsdags körde vi en favorit i repris. Jag och alla mina roomies + några av de andra utbytesstudenterna begav oss till the Moose. Men innan vi begav oss dit lyckades jag få Kristin och Victoria att prova svensk rekorderlig cider. De va till en början lite skeptiska, men då båda drack upp antar jag att det inte smakade så illa. Kvällen blev riktigt lyckad. Vi åt the Moose's underbara kycklingvingar och drack en och annan öl. Jag kan meddela att det var inte helt lätt att komma upp till min föreläsning klockan 8.30 dagen efter.


A german and a canadian drinking swedish cider.


Jag 


Kristin, Stephanie, me and Victoria. (The roomies)

  
At the Moose

I fredags var det sedan dags för ännu en potluck. Denna gången ägde den rum hemma hos Lisa och Laura. Jag och David (den andra svensken här) bestämde oss till sist för att göra en smörgåstårta. Och gissa vad? Den blev riktigt smarrig. Så smarrig att varenda smula åts upp. På potlocken bjöds det även på massa annat gott. Lasange. Jordgubbssallad. Makaroni and cheese. Pumpapaj. Och så Kristins supergoda efterrätt. Var ungefär som chokladpudding, men med vitt choklad istället och med rom i. Supergott. Jag lovar att ta reda på receptet och bjuda er när jag är hemma i Sverige igen.


Vår fina smörgåstårta

  
      

Hela gänget

Efter potlocken begav vi oss till studentpuben the Wall. Det var tema country. Inte min favoritmusik direkt, men gjorde det bästa av situationen så klart och mimade vattenmelon till alla låtar jag inte kunde. Vilket var en del. Caroline N hade varit stolt över mig.


Tyska maffian & jag

Som sagt, tiden går snabbt nu och det märks att det börjar närma sig slutet av terminen. Bibblan är konstant full av studenter och det är mycket att göra i varje kurs. På onsdag har jag en diskussion som är 15 % av kursen och på torsdag ska jag hålla en föreläsning som är 20 %. Jag tror att jag har koll på läget även om jag är något stressad. Det är i stunder som dessa som jag undrar varför jag valde att plugga ytterliggare ett år? Fördelarna med att vara utbytesstudent väger dock tyngre än nackdelarna.

Till helgen som kommer nalkas funk-soul formal med tema Under the sea. Jag har inte riktigt förstått vad det innebär, men tror att det är som en finsittning. Jag ska iaf ha min klänning som jag köpte i New York och Lisa ska fixa mitt hår. Ska även ta mig till köpcentrat här och fixa mina naglar tänkte jag. Ser jättemycket fram emot helgen. Uppdaterar er nästa vecka igen.

PS: Stolt moster som jag är vill jag meddela att lilla Alva började gå i fredags. Kan inte förstå att hon redan är 1 år. Saknar henne en massa.



Sötnosen & jag sommaren -09


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Den ser ju riktigt god ut, smörgåstårtan alltså. Mitt tips fungerade med andra ord, KUL! Det är väldigt exotiskt med smörgåstårta och smörgåsbord för alla utanför Norden gränser. Hoppas att det går bra med alla dina examina, men som storasyster vet att det kommer att göra det. Men lycka till i alla fall!!!!

PS. Jag är också stolt över min dotter.

2009-11-19 @ 12:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0