En trip till Sudbury & winter formal

Åter igen har det varit en fullspäckad helg. I fredags körde jag, Kristin och Victoria till Victorias hemstad, Sudbury, som ligger ungefär 1½ timme härifrån. Där besökte vi till att börja med Science North. Jag tror att man kan jämföra Science North med Universeum i Göteborg, dvs. de har lite gott och blandat där. Vi började med att se en film i 4D som hette Wings over the north. Det var hur kul som helst. Vi var s.k. bush plane piloter som flög omkring runt om i Canada. Riktigt häftigt.




Jag, Kristin & Victoria i våra fina glasögon

Efter filmen gick vi vidare till deras fjärillsamling. Ett helt rum fullt med otroligt vackra fjärillar från alla världens hörn. 

  



Efter vårt besök hos fjärillarna träffade vi en rad andra djur. Fladdermöss, sköldpaddor, en skunk, en bäver, grodor, en orm m.m. Då det inte var så mycket folk på Science North när vi var där fick vi jättebra service och massor med information om djuren. En tjej som arbetade där erbjöd oss att hålla deras albino orm. Jag tvärvägrade till en början, men då både Kristin och Victoria gjorde det så kunde ju inte lilla jag vara sämre. Så nu kan jag stolt säga att jag har hållt en orm. Men aldrig igen. Aldrig.

  
En bäver, två älskande sköldpaddor & en fladdermus



Kvällen spenderades sedan hemma hos Victorias mamma och hennes syster. Det var jättekul att äntligen få träffa Victorias mamma då vi hört så mycket om henne, och hon om oss. Hon var jättetrevlig och vi hade en mysig kväll framför teven med två riktiga tjejfilmer (He's not that in to you och The ugly truth).

I lördags var det dags att köra tillbaka till North Bay igen då jag och Kristin skulle gå på Winter formal. Men innan vi lämnade Sudbury besökte vi världens största mynt.



 

Winter formal ja. Under tiden jag gjorde mig i ordning hade jag på Dansbandskampen  i bakgrunden. Svedalas stoltheter Spootlajtz var ju med och tävlade. Jga tyckte att de gjorde ett toppenjobb så tycker inte juryns kritik var befogad. Inte det minsta. När programmet var slut begav jag och Kristin oss hem till Lisa och Laura där det förfestades och fixades med hår och smink och får jag säga det själv blev jag väldigt nöjd med resultatet.


The girls...


...and the boys

   

Vid halv 7 begav vi oss vidare till the Wall där själva sittningen ägde rum. Som jag nämnt tidigare var det havstema och jag var riktigt imponerad av deras dekorationer. De hade gjort ett riktigt bra jobb. Och maten var god och sällskapet var toppen. Jag hade en riktigt trevlig kväll.


Bord nr. 25

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

i love the formal pictures :) it was so much fun! and sudbury looked great too. i wanna go and see the butterflies there..

2009-11-23 @ 04:46:55
Postat av: Lisa

this was me.. hehe

2009-11-23 @ 04:47:41
Postat av: mariell

du verkar inte alls ha särskilt skoj. kom hem nu hörru!

2009-11-25 @ 23:44:21
Postat av: Martina

Snart Mariell. Snart.

2009-11-26 @ 01:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0