Happy halloween!

Den senaste tiden har präglats av halloween, och det i stora lass. Det började redan förra söndagen då jag och mina roomies Kristin och Victoria tog vårt pick och  pack och körde till Canada's Wonderland i Toronto. På något sätt lyckades Victoria övertala lättskrämda mig att deras Haunted halloween är toppen. Toppen? Nja, inte direkt. Skräckinjagande? Ehhh, ja! Jag har inte varit så rädd sedan jag besökte spökhuset Gasten på Liseberg.  Men vi hade en jättetrevlig dag och jag fick åka massor av karuseller, och inte vilka karuseller som helst. Det var helt galet vilka attraktioner de hade där. I loved it!



  



Sista veckan har också präglats av sjukdom. Efter Canada's Wonderland insjuknade vi alla, vissa mer än andra. Kristin stackarn fick influensa och de misstänker att det var svininfluensan. Jag hade tur och drabbades "bara" av en riktigt kraftig förkylning, men alla, verkligen alla, var sjuka.

Till helgen hade dock de flesta tillfrisknat och tur var väl det. Jag hade förstått sedan innan att halloween är stort, men jag kunde inte föreställa mig att det var SÅ stort. Vår korridor var dekorerad till max och folk tog sina kostymer på fullaste allvar. Jag var ute i sista sekunden, men jag hittade en kostym även jag. Håll i er nu! Jag var utklädd till inget mindre än....... En nyckelpiga!

Lisa bi & Martina nyckelpiga
Visst är vi söta?!

Fredagen spenderades tillsammans med Lisa på The Wall och vi hade en riktigt trevlig kväll. Lördagen sen var en heldag. David, en av mentorerna, tog med oss till Screaming heads. Jag har inte sett nåt liknande. En konstnär har fyllt hela sin trädgård med screaming heads som han gjort av betong. Helt galet. Men mycket passande för halloween. Efter besöket på screaming heads begav vi oss hem till David för att käka middag och ge godis till alla barn som kom och trick or treatade. De var så söta. 





  

Kvällen fortsatte hos en av de andra mentorerna, Carolyn. Där åkte min kostym på igen och vi festade hela kvällen. En riktigt lyckad första halloween på alla sätt och vis. 

  

Happy halloween!  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad söt du är min lilla nyckelpiga.

Bättre med Wonderland än Liseberg?

2009-11-02 @ 21:36:05
URL: http://martinaikanada.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack kära mamma!

Liseberg är ingenting i jämförelse med Wonderland, Wonderland slår Liseberg med hästlängder :)

2009-11-02 @ 22:25:35
Postat av: Storasyster

Ska man inte vara utklädd till något scary på hallowin, eller har jag missförstått det? Du kanske var en sån där ny mördarnyckelpiga....

Så Wonderland slår Liseberg? Kunde nog tänka mig det, eftersom allt ska vara så STORT i Nordamerika. Men det kanske är mysigare på Liseberg!?

Galna typer finns det överallt, med tanke på han med de olika skulpturerna i sin trädgård.

2009-11-03 @ 12:48:31
Postat av: Martina

Jag är inte direkt den scary typen så jag körde på den söta looken istället. Tyckte du inte jag va söt storasyster?

Liseberg har sin charm, absolut, men Wonderland hade en del åkattraktioner som inte går att hitta på Liseberg.

2009-11-03 @ 15:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0