NWO Camping Trip

 

Detta var vad som mötte oss när vi efter en timmes omtumlande bussfärd kom fram till Northern Wilderness Outfitters i lördags. Naturen var helt fantastiskt  vacker och vädergudarna var med oss.

Vi välkomnades av NWO's ägare Bill (en helt under snubbe) som visade oss till våra respektive stugor. Efter det samlades vi vid lägerelden för att äta lite lunch och diskutera upplägget för dagen. Paddla kanot stod först på schemat. Då många av oss aldrig paddlat kanot tidigare höll Bill en liten introduktion. Under introduktionen utsåg han mig till hans nya hjälpreda och gav mig även smeknamnet Martini. Fyndigt va? Om jag får säga det själv så tyckte jag att jag gjorde ett utmärkt jobb som hjälpreda :) 

    

 

Färdigutbildade var det sen bara för oss att hoppa i kanoten och upptäcka omgivingarna. Jag paddalde tillsammans med mina tyska vänner Kristin och Lisa och för att vara första gången gick det väldigt bra. Jag tror vi var ute i lite mer än en timme innan vi begav oss tillbaka till trygga land. Hur mysigt som helst var det i alla fall.


Lördagen bestod sedan av bastubad och dopp i sjön, middag, hajk och när mörkret smög sig på grillade vi marshmallows och mös framför lägerelden. Vi hade det hur trevligt som helst och jag lärde känna massa nytt folk. Canadensarna är så fruktansvärt trevliga. Me like! 



Söndagen bestod också av paddling och ännu en hajk. Jag och några av de andra utbytesstudenterna trodde att vi gått vilse och fick lite panik där ett tag. Särskilt då vi hörde vad vi tror var ett björnvrål. Men slutet gott, allting gott, vi var på rätt spår och kom tillbaka till campingen helskinade.

  

Det finns hur mycket som helst att berätta om helgens campingäventyr, men jag tror jag fått med det mesta. Om inte är det bara att fråga!

Imorgon nalkas nya äventyr. Då väntar roadtrip till Montreal. Jag och Kristin och Lisa tänkte vidga våra vyer ytterliggare och upptäcka andra delar av Canada. Jag är säker på att även denna helg kommer bli fantastisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0