Äntligen framme i North Bay, Kanada




Efter att ha varit vaken i nästan 24 timmar kom vi äntligen fram till North Bay igårkväll klockan 22 lokal tid. Här blev vi väl mottagna av två jättegulliga tjejer som visade oss till våra rum. Jag bor tillsammans med två kanadensiska tjejer och en tyska och de verkar jättetrevliga allihopa. Boendet är också bra, har mitt eget sovrum och delar toalett m en av tjejerna. Sen har vi kök och vardagsrum gemensamt.

Vad gäller resan hit så gick allt bra, dvs. om man bortser från den lilla incidenten på Heatrow. Deras datorer ville till en början inte läsa av mitt pass, men som tur var löste det sig. Mitt hjärta var i halsgropen där ett tag.

Idag har jag, Kristin (tyskan), Stephanie och David (min resekamrat) varit och handlat mat för första gången. Det var ett äventyr. Det var en djungel och allt var verkligen big pack. Jag tänkte köpa tops, men det blev inget med det för den enda förpackningen jag kunde hitta innehöll 500 stycken.




David & Kristin efter shoppingen

Om en halvtimme ska vi iväg och titta på ett vattenfall, kommer inte ihåg vad det heter, men ska bli jättemysigt. Sen ikväll är det karneval i stan så då ska vi bege oss dit. Skönt att det händer lite så att jag inte hinner sakna er där hemma för mycket. Jag vet att det kommer vara jobbigt nu i början innan jag kommit in i rutinerna och lärt känna människorna här. Men jag har en känsla av att det här kommer bli jättebra och när det väl är dags att åka hem kommer jag säkert vilja stanna.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Skönt att resan har gått bra! Haha alltid klurigt att handla mat i andra länder Inte riktigt som hemma. Ha det nu så bra så hörs vi snart igen! Kramar

2009-09-06 @ 22:32:27
Postat av: Anonym

Hej gumman! Jättebra!!! (Pratade med honom igår kväll och allt verkar vara lugnt, så jag är väl lite lugnare)



Hörs snart! Puss

2009-09-07 @ 08:08:27
Postat av: mariell

skönt att du kommit fram ordentligt. och ja, så är det alltid, när det väl är dags att åka hem så.. men jag tror och har en känsla av att du kommer ha det asbra. lova bara att komma hem. Och sen sak till, tycker du ska köpa tops ändå, det är ganska äckligt att inte rensa öronen martina, och dessutm behöver du ju inte höra mer illa, det kan bli så jobbigt då!:)

2009-09-07 @ 10:50:14
Postat av: Marcelo Arce

Hola!

Härligt att allt gått bra!

Vilken maskin 777:an är eller hur? bra att ni hade in-flight entertainment med. hur är kanadickerna än så länge? åh vad jag saknar Vancouver.... jaja kanske man kommer å hälsa på eller nåt.. får skrapa lite trisslotter.

vad heter du på skype förresten? Dina parenteser visste inte.. harre bra så länge!;)

2009-09-08 @ 17:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0