Go Lakers!

I lördags fick jag äntligen uppleva min första hockeymatch. Då jag är en fotbollstjej har jag aldrig varit på en hockeymatch tidigare, men nu när jag är i Kanada var det mer eller mindre ett måste. Så jag lyckades norpa åt mig en av biljetterna och jag, Kristin, David, Leif och Kamilla begav oss till Memorial Gardens här i North Bay för att heja på Nipissing Lakers (universitetets eget lag) när de mötte Ottowa. Och vilken stämning. Massor av hockeyentusiaster hade tagit sig dit för att heja på Lakers, trots att det bara var en vänskapsmatch. Jättehärligt! Lakers gjorde en bra match (vad jag förstod på andra), men tyvärr räckte det inte hela vägen. De förlorade med 2-3.


Kamilla, "maskoten", jag & Kristin

  
Go Lakers, go Lakers, go go, go Lakers 

Efter matchen begav vi oss hemåt, men bara för att svira om. Lördagskvällar spenderas nämligen downtown, på the Zoo. Så jag, Kristin och David mötte upp ett glatt gäng utbytesstudenter där och dansade hela natten lång. Jag var dock inte jätteimponerad av the Zoo. Ganska skabbigt ställe och mycket löst folk. Men hade i vilket fall en mycket trevlig kväll.



I söndags skulle vi ju egentligen åkt till Wonderland, men till min stora besvikelse blev den ju inställd. Synd då vädret var helt fantastiskt i söndags. Klarblå himmel och sol. Så jag och Kristin bestämde oss för att utforska campusområdet lite närmre och fotografera omgivningarna. Hösten här är helt underbar.

  



Nu nalkas ännu en helg och som jag berättade ska vi iväg och campa. Jag var hemma hos min mentor idag och hämtade lite utrustning. Regnkläder, solkräm, myggmedel och, viktigast av allt, björnvissla. Alltid redo. Uppdaterar er nästa vecka om helgens äventyr.


Kommentarer
Postat av: Anna

Trevlig helg :)

Kramisar

2009-09-25 @ 16:25:23
URL: http://annaslivochfunderingar.blogg.se/
Postat av: Jenny T

Björnvissla... Ja det var ju något nytt det iaf ;)

2009-09-27 @ 21:36:29
Postat av: mariell

det ser helt awesome ut. jag vill ju också blåsa i björnpipa!

2009-09-28 @ 14:35:52
Postat av: Martina

Mariell, jag lovar att ta med en björnvissla hem till dig :)

2009-09-30 @ 05:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0