Första veckan avklarad

Idag har jag varit i Kanada en vecka och även om det varit jobbigt visa stunder så har tiden sprungit iväg. I torsdags hade jag min första föreläsning, Training and Development. Läraren verkar jättetrevlig och kursen intressant, dock är skillnaden mellan universitetstudier hemma och här stor. Det som chockade mig mest är att vi fick läxa tills nästa föreläsning. Om upplägget är det samma på alla fem kurser jag läser vet jag inte hur jag ska klara av det, men förhoppningsvis får jag rutin på det. Min tanke är att jag ska vara disciplinerad i veckorna så att jag sen kan vara ledig på helgerna. Vill ju se och göra så mycket som möjligt under min vistelse här.

I fredags träffade jag min mentor Anna. Hon tog med mig till en jättemysigt pastarestaurang downtown där vi åt en jättegod middag. Jag är jätteglad att jag har Anna, hon är (liksom alla kanadensare) oerhört hjälpsam och jättetrevlig. Hon var i Växjö förra terminen så hon förstår min situation och hur det svenska skolsystemet fungerar, vlket hjälper mig otroligt mycket.



I fredagskväll var det sedan dags för fest! Det var 90-tals tema på The Wall (deras svar på Sivans) och självklart var vi där. Vi förfestade hemma hos oss ett tag för att sedan gå till nästa förfest en våning upp. Jag träffade jättetrevligt folk och hade en jätterolig kväll, både på förfesterna och på The Wall. En riktigt lyckad kväll.

  

Igår lördag mådde lilla jag inte så jättebra efter fredagens äventyr, så det blev en väldigt lugn lördag. Dock följde jag med Kristin och hennes mentor till Nipissing Lake och för att se lite av North Bay. Det var oerhört vackert nere vid sjön och mycket folk i rörelse. Jättekul att få se lite annat än universitetsområdet. 



Idag ska jag och Kristin bege oss till gymmet och sen är det dags för mig att börja plugga.

Vi hörs snart igen!

PS: Nu har jag även skaffat kanadensisk mobil. Skicka gärna en hälsning till +1 705-477-9349


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Martina, Livet leker har det helt underbart :)

Läser också fem kurser men funderar starkt på att droppa en av dem imorgon. De flesta andra läser bara fyra kurser. Även om nivån inte är lika hög som i Sverige så verkar det vara mycket att göra inför alla lektioner. Min engelska är ju inte heller den bästa, men den blir bättre dag för dag... Hur har du det?? Låter väldigt mysigt.

Kramar

2009-09-15 @ 04:46:55
URL: http://axberggoeshawaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0