Full rulle i kaffestugan

Idag är det onsdag och solen skiner in genom mitt fönster. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag bara packade med mig en kjol för vädret har varit helt underbart sedan jag landade här. Sol varje dag och temperaturen har legat på ugefär 20-25 grader. Har jag verkligen kommit till Kanada?

Som jag nämnde i söndags så skulle vi ut på upptäcksfärd. Vi gick i skogarna runt Campus och fick se Nipissing Lake och Duchesnay Falls. Jag hade sett fram emot en avkopplande och mysig liten runda, men icke. Mina benmuskler fick jobba hårt. Dessutom lyckades vår guide leda in oss på fel väg så att halva gruppen (min grupp) gick vilse. Men slutet gott, allting gott, vi kom tillbaka helskinade, utan att ha träffat på någon svartbjörn.


Vid Nipissing Lake


Jag vid Duchesnay Falls

På kvällen var det sedan dags för Karneval. Klockan 20.00 kom en gul skolbuss (ja, en sån man ser i alla amerikanska filmer) och plockade upp oss. Karnevalen var väl inte helt vad vi förväntat oss. De hade olika stationer, bl.a. tjurridning och sumobrottning. Vi gick runt på området en stund, åt lite popcorn och sockervadd. Då vi fortfarande var lite jetlagade bestämde vi oss sen för att ta bussen tillbaka.


På väg till Karnevalen


Måndagen inleddes med äkta kanadensisk pannkaksfrukost. Äntligen kan jag säga att jag provat lönnsirap, och så gott det var. Tror jag åt minst fem pannkakor. Sedan var det dags för Res Wars. I Governors House (där jag bor) finns det fyra våningar och under Res Wars tävlar varje våning mot varandra. Och gissa vad? Min våning (second floor) vann alla kategoreier förutom en! På kvällen sen var det BBQ med liveband. Supermysigt! Tror där var över 1000 studenter samlade. Därefter gick vi till Nipissings studentpub, The Wall. Inte som Sivans, men tror att det kommer funka det med. Dock var musiken så fruktansvärt hög. Kände mig som en kärring ett tag när jag gick runt och klagade på den höga ljudvolymen.





Igår tisdag drog det sedan igång för oss utbytesstudenter. Då var vi i skolan mellan 9-17 och blev fullproppade med information. Men det var jättekul att träffa de andra utbytesstudenterna och personalen från International Office. På kvällen kom två tyska tjejer, en fransyska och en norska över till oss och kollade film. Jättemysigt! Idag väntar en ny dag i skolan, dock inte lika intensiv. Vi ska träffa våra faddrar/mentorer och planera vad vi ska göra under vår vistelse här. Finns mycket jag vill se och göra under mina månader här.

Vi hörs snart igen!

PS: Telefonnumret i förra inlägget går till en vanlig telefon. Meddelar när jag fått kanadensiskt mobilnummer.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh foll rolle i kaffestuan, jätteriolet! Btw så vet jag vad du menar med den höga musiken, bara i sverige vi har regler på sånt antar jag hehe. Fortsätt o njut min vän! puss

2009-09-09 @ 17:50:16
URL: http://mandyimexico.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Låter ju toppen bra! Jag har tröttnat på allt tjaffs med universitetet i Kanada nu och bytt till Litauen igen!! Känns faktiskt fruktansvärt bra... Så du får komma över dit till mig när du kommer hem igen.. Fast nu kommer jag ju vara kvar i Sverige till februari... Så vi ses när du kommer hem.. IHHH!! =D

2009-09-09 @ 20:27:04
Postat av: mariell

Det låter som om du har skit tråkigt, det är bättre du kommer hem;) Men du, strunta i topsen ändå då.. så blir kanske lite lättare att dra dig ut till gunsans, med vax i öronen är det kanske inte lika högt tänker jag!

2009-09-10 @ 09:12:21
Postat av: Anna

Du ser ut att ha det bra!

Puss och Kram

2009-09-11 @ 20:04:29
URL: http://annaslivochfunderingar.blogg.se/
Postat av: Carin

Hejsan! Hoppas att du har det bra i Kanada.Här hemma är det sol och skönt. Ikväll skall jag ha mitt kalas för Ulle med familj.



Kram från moster Carin.

2009-09-12 @ 18:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0